Endring i nasjonal sykkelrute

Den nasjonale sykkelruta, Kystruta, går langs heile kysten av Norge. Mellom Kristiansund og Ålesund er tilråinga å endre traséen over nordøyane grunna undersjøiske tunnellar. Ny rute skal gå via Molde og Otrøya.  

Skriv ut

- Det nasjonale sykkelnettet skal gjere det mogeg å sykle over lange avstandar, utan å måtte ferdast på dei mest trafikkerte vegane, seier rådgivar i fylkesvegavdelinga til Møre og Romsdal fylkeskommune, Bjørn Thomas Melhus.  

Ein av traséane er i dag over Gossen, Finnøya og Harøya. Frå Harøya har det gått ferge til Brattvåg, men denne blei nedlagd etter opninga av Nordøyvegen i 2022. Det er på bakgrunn av dette at samferdselsutvalet i fylket ser på alternative vegar, og vil tilrå å endre Nasjonal sykkelrute nr. 1.  

Sykkelforbod i tunnellar 

- Ferje- og båtrutene mellom nordøyane og fastlandet er lagt ned etter opninga av Nordøyvegen, forklarar Melhus. - Dersom ein skal komme seg inn til fastlandet må ein gjennom fleire undersjøiske tunnellar, og desse har sykkelforbod. 

Fylkeskommunen har sett på tre alternativ der syklistane unngår tunnell, eller for transport gjennom tunnell. Alternativ 1 er Kristiansund – Gossen – Nordøyane. Det vil seie same rute som i dag, men med transport igjennom tunnellane. Utfordringa med rutebuss er at det er relativt få avgonger. Tilkallingsteneste for til dømes taxi er berekna å ha høge kostnader og lang ventetid.  

Lite trafikk og oversiktleg veg 

Alternativ 2 er Kristiansund – Mordalsvågen – Otrøya. Frå Dryna på Otrøya går ferja til Brattvåg, og binder saman Romsdalen med Sunnmøre. Strekninga har mykje trafikk enkelte stader, og er ikkje veldig egna for syklistar. I alternativ 3 går ruta frå Kristiansund – Malmefjorden – Skaret – Molde – Mordalsvågen – Otrøya – Brattvåg.  

Tilråinga frå administrasjonen til innstilling for fylkeskommunen er det siste alternativet, sjølv om den går i indre strok og dermed ikkje passar heilt til namnet “kystruta”.  

- Alternativ 3 er oversiktlig og stort sett lite trafikkert, og ein slepper tunnellar med sykkelforbod, seier Melhus.  

Det er blanda trafikk eit stykke forbi Molde ferjekai, men vegen er oversiktleg. Ein annan fordel kan vere at vegen inneber god moglegheit til proviantstopp i Molde etter lange strekningar utanfor handelssentra.

Kontakt

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.