15 prosent fleire tar buss etter gratisperioden

Passasjertalet på bussane i Ålesund-området har etter gratisperioden auka med 15 prosent samanlikna med tida før. 

Skriv ut

- Dette var ein gylden moglegheit for alle i Ålesund-området til å prøve kollektivtransport, og å sjå alle fordelane, fortel samferdselsdirektør Arild Fuglseth i Møre og Romsdal fylkeskommune. 

Lettvint å sleppe billett 

Mellom 22. august – 22. oktober var det gratis å køyre buss i Sula, Giske og delar av Ålesund kommune. Det var stor auke i passasjertalet i kampanjeperioden, med mål om at fleire skulle bli vande med å bruke kollektivtransport. Stortinget legg opp til ein nullvekst i personbiltrafikken i byane, medan gange, sykkel og kollektiv skal styrkast som framkomstmiddel.   

- Vi såg at det var om lag 50 prosent  fleire passasjerar på bussane i gratisperioden enn vi elles hadde forventa, seier Fuglseth. - I følge ei undersøking var passasjerane i stor grad nøgde med tiltaket. 

Folk syntest det var lettvint å sleppe billett og kontroll om bord, men det blei meldt om noko fulle bussar i rushtida. Gratisperioden starta same dato som bompengar blei innført i Ålesund, noko som er ein antatt effekt på passasjerauken.  

Ventar fleire tiltak innan kollektiv 

Etter perioden viser statistikken at passasjertalet har auka med nærmare 15 prosent samanlikna med perioden før. Fuglseth fortel at han gjerne skulle sett enda høgare tal. Det er også grunn til å tru at passasjerauken har samanheng med innføringa av bompengar, ikkje kampanjen med gratis buss. 

- Det er bra at vi har fått litt fleire passasjer no, men vi trur dette skal auke i framtida. Det er mange samferdselsprosjekt på gang for å  styrke kollektivsatsinga i Ålesund i månadane og åra framover.  

Møre og Romsdal har sett seg som mål å vere berekraftsfylke nummer ein, og ønsker å ta ei tydeleg rolle i å utvikle berekraftige samfunn. Stig Helle-Tautra er avdelingssjef for FRAM, som er ein del av fylkeskommunen. I følgje han er dette er eit aktuelt tema innan kollektiv og samferdsel.  

- I samband med Bypakke Ålesund blir det mellom anna gateterminal i Ålesund sentrum, og sykkelvegar fleire stader, seier Helle-Tautra. - Her er fylkeskommunen utbygger.  

Kva med nedgang i biltrafikken? 

Tal i biltrafikken syner ein nedgang på om lag 10 prosent da bompengane kom og gratisperioden for buss blei innført. Nils Inge Romarheim er seniorrådgivar i Statens vegvesen og seier at det til no berre er gjort enkle samanlikningar på trafikktal.  

- Vi må sjå på trafikken over meir tid for å kunne seie kva effekten av bompengane er, forklarer Romarheim. - Det er mogleg at bortfall av gratis buss gir en effekt på trafikken, da vi ser ei auke for nokre av tellepunkta innanfor bomringen. 

Erfaring av tiltak for å auke kollektivtrafikken skal opp i ei orienteringssak i møte i samferdselsutvalet 30. november.  

Kontakt

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.